Search This Blog

Thursday 20 October 2011

50 FAKTA MENARIK TENTANG LELAKI?!

Assalammualaikum...
Ini maklumat yang nak aku share..Perempuan perlu tahu tentang fakta ini..Benda ni aku baca kat buku koleksi suara hati dan kisah pelik?!(buku apa ni?).Entahlah  buku apa entah ni..Sementara isi masa lapang aku baca tok refresh otak aku..Hurm,dahlah jom kite tengok adakah semua fakta ni betol ke tak..Tapi jangan percaya sangat..

  1. Sebenarnya lelaki tidak mencari wanita yang chantek.Tetapi,memilih wanita yang sejuk hati ketika meihatnya dan mempersonakan..(so,kalo boyfie korang suroh chantek-chantek bukan sebab gatal ke apa tapi supaya korang nampak mempersonakan dorang)
  2. Lelaki sangat benci dikhianati.(dorang ni nampak je kuat,ego dan keras tapi sebenarnya dorang ni kaum yang lemah)
  3. Ketika saat ini dia menyukai korang,dalam beberapa saat kemudian dia akan lupa dan asyik bersama kawan-kawannya.(hal ni wajar,tetapi ini bukan bermaksud korang tak ada dalam hati dia)
  4. Kalau dia kata "Ya,memamg i tak faham dengan perangai you."itu maknanya pemikiran dia dan korang berbeza dan bukan maksudnya tak sehaluan tapi kena saing memahami antara korang)
  5. Dalam sehari,dia akan sibuk dengan semua aktiviti dia.Tetapi,percayalah bila dorang nak tidur dia akan fikirkan korang.(dan percayalah,dorang suka senyum-senyum sendiri bila dorang bayangkan betapa chanteknya korang hari ni)ala2 so shuweet..!
  6. "You tgh wat apa?"atau"Dah makan?"ini ayat commonlah yang dorang pakai ketika bergayut ngan korang..(dorang ni bukan jenis yang pandai madah berhelah tetapi dorang sebenarnya memang nak tahu semua perkara tentang korang)
  7. Kalau seorang lelaki betol-betol sayangkan awek dia,pastinya dia akan terima seadanya.Tak kira gemuk ke,hitam ke,berjerawat ke (yang penting dia terima korangkan.)
  8. Lelaki sangat tergila-gilakan senyuman korang yang cun-melecun tuh..(so,depan dorang just be yourself and tersenyumlah kerana senyum korang boleh buat boyfie korang cair..)
  9. Lelaki ni akan melakukan apa sahaja untuk menarik perhatian korang.(termasuklah bercerita tentang ex-gurl dia so,korang dengar jelah walaupon sakit hatikan..)
  10. Lelaki paling tak suka kalau korang bercerita tentang ex-boyfie korang.(so,jangan buat nanti merajuk sapa susah?korang juga nak kene pujok abang sayangkan..)
  11. Kalau lelaki nak jumpa dengan parent korang just let it be.Sebab dia memang serius dengan korang.
  12. Lelaki ingin selalu berbagi dalam semua hal ngan korang.kenkadang dia tak pandai nak cakap.(so,jangan paksa boyfie korang tok story-mory kalau dia beum ready..Satu hari nanti dia sendiri akan beritahu tanpa disuruh.)
  13. Sesekali,lelaki menangis.what seriouslly?!(semua orang lahir ada hati ngan perasaan.So,dorang pon berhak menangis kalau dalam keadaan tertekan.So,as a good GF bagilah sokongan)
  14. Jangan ada niat nak nak buat boyfie korang marah,sebab dorang ni panas baran.
  15. Lelaki adalah makhluk simple,mereka bukan jenis berharap dan berandai-andai.
  16. Lelaki akan cuba tambat balik hati ex-gf dia even dah break-up dan last-last,dorang akan lupakan sebab ex-gf dia tak bagi respon yang baik.
  17. Saat korang buat lelaki jatuh chinta ngan korang selamanya dia tak dapat lupakan korang.(ini jugak menunjukkan yang dorang ni lebih lemah dari perempuan.)
  18. Korang 'girls' jangan buat boyfie korang tertanya-tanya dan jangan guna ayat ni"mmh..lupakan jelah".
  19. Lelaki tidak boleh tidur kalau isteri dia tak usap belakang dia perlahan dan belai lembut rambut dia.(percayaah suami karang akan lebih sayang dan rindukan anda secara terus-menerus)
  20. Lelaki selalu memiliki cara untuk memuji atau merayu anda.
  21. Kalau lelaki ragu-ragu ketika korang beri pendapat atau mintak lakukan sesuatu itu maknanya dia tak rela nak buat.(kebanyakkan lelaki akan berbohong dan melakukan ha yang tak diingini dia lakukan demi perempuan yang dia sayang.Tapi,percayalah dorang sangat menderita dan tak nak buat)
  22. Kalau korang cakap 'tak' dan yang ada dalam fikiran boyfie korang ialah "Tak pe aku akan cuba lagi.".(korang masih ingat macam mana boy korang mintak couple dulu?)
  23. Korang tak boleh buat boy korang memahami sesuatu perkara daamsekai bual saja.Dorang ni nampak je cerdas,tapi kenkadang 'lampi'jugak(lampi=lambat pick up)
  24. Lelaki benci GAY!(yang ni aku tak tau nape.betol ke tak aku pown tak taulah.bukan aku cakap tapi buku yang cakap)
  25. Lelaki sangat sayang ngan ibu dia(sebab syurga di bawah telapak kaki ibu.Ibu tu tanggungjawab lelaki sampai kiamat nanti)
  26. Lelaki akan bahagikan duit dorang tok belikan  korang hadiah(so selalulah mintak hadiah supaya kocek dia rabak).
  27. Lelaki selalu fikir tentang wanita yang mungkin minat kat dia(tapi ni bukan maksudnya dia pon minat sama.Perasaan macho.)
  28. Korang tak pernah boleh faham lelaki kecuali korang spendkan sikit masa tok cuba faham dia.
  29. Kalau boyfie korang cakap "BY,I LOVE YOU.ONLY YOU!"percayalah apa yang dia cakap sebab itu memang jujur dari hati dia.
  30. Boy ni jugak pandai bergosip,even dia kuar ngan kawan dia pon dia akan bergosip pasal perempuan especially.
  31. Wanita,adalah kelemahan setiap lelaki.(dorang tak kan sampai hati nak tengok jorang sedih dan menitis kan air mata)
  32. Lelaki lebih jujur dari perempuan dan menerima apa adanya girlfie mereka.
  33. Boleh je buat lelaki nak tahu pasal korang tapi jangan lama sangat sebab dorang akan jenuh dan bosan.
  34. Percaya atau tidak,lelaki adalah juri yang adi dan baik.
  35. Walaupun kadang-kadang lelaki ni nampak selekeh tapi dorang suka yang chantek,wangi,bersi dan sumuelah.(tapi korang perasan tak setiap lelaki yang kurang machonya awek dia pergh..SUPERB!manakala lelaki yang macho dan terhangit di pasaran lak awek dia commonlah,tak chantek sangat tak burok sangat)
  36. Lelaki suka perempuan yang hargai diri dia apa adanya.(so,hargai boyfie korang even dia ada banyak kelemahan)
  37. Lelaki suka perempuan yang boleh jadi kawan dan kekasih pada masa yang sama.
  38. Kalau boyfie korang citew masalah dorang korang janganlah bagi nasihat merapu atau salah kan dia.
  39. Kalau lelaki tuh cinta kat sorang perempuan tuh korang  lihat kat mata dia.(mata jendela hati dan tak mungkin menipu..Pergh!ayat gramtis sangat ni kalau bm fail tak tahuah.)
  40. Lelaki ada pelbagai cara tok menghindarkan korang dari mamat-mamat lain.(salah satu caranya ialah dengan menolak tok jalan bersama bila diajak berjalan ke shopping mall)
  41. Lelaki lebih suka perempuan yang bijak berbanding perempuan yang hanya tahu make up dan mini skrit je.
  42. Lelaki ni ego dia besar sikit.Dia pasti akan malu bertanya kepada wanita tentang apa yang dia inginkan dan hasilnya semuanya hancur dan meleset sangkaan.
  43. Lelaki suka berimiginasi  tapi dorang tak nak terlibat dalam mencapai impian dorang sebab diorang tahu impian tu mustahil tok diaksanakan.
  44. Lelaki ni tak boleh simpan semua rahsia dengan baik.
  45. Lelaki lebih banyak berfikiran negatif berbanding positive.
  46. Fantasi lelaki tentang wanita adalah satu-satunya fantasi yang mungkin tak dibatasi.(sekalipun dorang dah berkeluarga atau ada pacar)
  47. Tinggi badan mungkin bukan masalah tapi berat badan menjadi tumpuan.
  48. Jika lelaki mula seryes dalam percintaan dia akan bertindak agresif(inilah mengapa dia selalu berusaha menjemput,menghantar anda dan selalu check inbox msg phone korang)
  49. Kalau korang pandai amik hati boyfie korang dia pasti akan selalu rindukan korang..
  50. Lastly,lelaki memerlukan masa tok melupakan kekasih lama berbanding perempuan(especially,perempuan yang dia couple lebih dari 3 bulan.)
Aku niyh bukan ah pandai dalam bab chinta tapi hanya sekadar nak berkongsi apa yang dah aku baca.Sharing is caring.So,korang buatlah  penilaian sendiri.apa yang korang dapat lihat dari perangai boyfie tersayang korang tuh..Adakah semuanya sama atau semuanya auta..Hurm..panjang jugak entry kali niyh..penat taip tau..oklah aku nak pi study..bai.

No comments:

Post a Comment