Search This Blog

Sunday 22 July 2012

SALAM RAMADHAN

assalammualaikum...

Alhamdulilah...Masuk hari ni dah 2 hari kita umat islam berpuasa.Alhamdulilah terawih pun dah selesai.Tahun ni dah tahun kedua aku berpuasa tanpa arwah abah!Act, i miss him soooooooo much!rindu nak terawih dengan dia.rindu nak bersahur dengan dia,rindu nak berbuka dengan dia,rindu nak pegi bazar ramadhan dengan dia dan yang paling aku rindu sekali selain kena buat air teh untuk dia ialah aku rindu dengar dia membebel suruh aku buat air ubat everyday!Kalau dulu time dia ada rase eiiii....annoyingnya kena buat air untuk dialah kena makan ubatlah!iash!!Tapi sekarang dah tak lagi..Suara tuhlah yang paling aku rindu sekali.haih!

Inilah manusia time dia ada tak hargai bila dia dah tak ada sibuk mencari-cari.hurm...Tak apalah.Kepada sesiapa yang masih ada ayah-ibu,mummy-daddy,umi-abi,dan sebagainya.Hargailah mereka!Jangan menyesal satu hari nanti.Time tu dah tak berguna lagi.Berbaktilah selagi hayat dikandung badan.KALAULAH aku boleh putar balik masa aku nak sangat spent time dengan arwah abah sampai aku rasa puas dan aku bangga jadi anak dia dan dia bangga ada anak macam aku.Itupun kalau!hurm..Kalau bercakap tentang Kalau.semua perkara boleh jadi betul dan tak ada  nya syurga neraka sebab semua sempurna!Sedih tetiba.

Ok,entri kali ni sebenornya nak ucapkan salam ramadhan buat semua muslimin dan muslimat sekalian.Harap-harap puasa tahun ini sempurna dan diterima oleh Allah S.W.T.amin.Kalau dulu masa zaman aku masih kanak-kanak ribena dan sechomel garfield version zimbabwe punya!hahahhaha.yelah aku sedar diri aku ni hitam tu yang jadi garfield zimbabwe!hahha.Mesti ada Mak Jarah datang cakap macam ni:

"KALAU PUASA TAK PENUH JANGAN HARAP DAPAT RAYA TAHUN NI" 

atau macam ini

"TAK PUASA TAK BOLEH RAYA DAN TAK ADA DUIT RAYA."

Hahaha..time zaman kanak-kanak ribenakan opcorselah puasa penuh sampai time nak buka tu kena heret badan pegi meja makan sempena nak berbuka.badan lembik terus! tak kuasa nak jalan tu yang jalan macam suster ngensot tu.hahha.So,sekarang aku bajet dah besar ala-ala kak long kawasan kemalangan ni.hahha.InsyaAllah!puasa tahun ni akan jadi lebih beerti dan akan dijadikan sebagai batu loncatan untuk aku berubah kearah kebaikan.amin.uolls..uolls!perasan tak yang FATIN LIYANA juga telah berubah.Dia dah jadi a bit like kearah islamic sikit.perasan tak?perasan tak?(suare memaksa).perasankan.Hurm baguihlah tanya sendiri jawab sendiri!Tapi baguihlah dia nak berubah kearah lebih baik aku doakan dia bahagia dan terus menjadi muslimah sejati!amin.oklah uolls and myolls esok nak sahur ni,Aku nak tidur.nak teman mak aku masaklah der.hikhik.yeyeje aku ni.oklah bye Salam Ramadhan!puasa tau jangan tak puasa.nanti tak dapat duit raya.ayotakatau!bye...

No comments:

Post a Comment