Search This Blog

Thursday 30 August 2012

MARI KITA BERKEMPEN!!

Assalammualaikum..

Ok choulls!Alhamdulilah kita sekarang dah masuk bulan syawal.Jadi,berkesempatan ini saya Ibun Nuradlyna Rahmah Bt Zaini ingin memohon maaf jika ada melakukan kesalahan atau yang terasa dengan saya,saya harap semua maafkan ya.Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin!!ikhlas dari saya.(wah tetibe sopan guna saya pulak!bukan main kau).hehehe.

Okay!Hari ni aku bukan nak cerita pasal kempen untuk pilihan raya ke apepon.Ni kiteirg kempen sesame form six student je.Kitaorang diberi satu tugasan oleh cikgu muet kitaorang.Buat any kempen yang kitaorg suka.Ada dalam 8 ke 6 group macam tulah.Ini kita orang present masa puasa hari tu.objektif dia untuk buid our confident to speak in speaking test.Cakap guna microphone ok.Even dulu aku biasa naik pentas cakap guna mic tapi tetap nerbes!

Ada macam-macam kempen kitaorang buat.Antaranya ialah;
(wah macam nak buat karangan pengajian am pulak rasa)

Group 1: Forgiveness campaign.
Kira macam suruh kita memaafkan oranglah.Tengok!nak maafkan orang pun kena ada kempen.ish-ish.Negara omputih dulu kalau suami ke anak ke atau sedare mare ke yang kena penjara dorang akan ikat yellow ribbon.Contoh buat macam skraf ke ikat kat pokok ke something like thatlah.Bila pesalah tu balik nak tengok family dorang still terime atau tak dia akan ikat yellow ribbon tu.Kalau dorang nampak yellow ribbon tu kira dia masih diperlukan oleh family dia.Kalau tak ada maknanya kena cari famiy lain atau terus hidup sendirian.

Group 2: cervical cancer campaign
Ala cervical cancer ni sumue orang tahukan.tak payahlah aku nak terangkan panjang lebar sangat.Dia cuma cakap suruh kita buat ujianlah.Make sure kita tak kena cervical cancer ni!tu je.Dia terangkanlah objektif,history and so on.

Group 3:Save orang utan Campaign
Sekarang Orang utankan diancam kepupusan so nak searkan kita untuk memelihara haiwan terancam ni.Ini pun macam sumue orang tahu tapi buat-buat tak tahu.heheh.Kalo ade yang terasa sorry!

Group 4: Unite For Diabetes campaign
ini group aku yang buat!heheh.memandangkan aku ada diabetes so aku just nak share pengalaman akulah.Diabetes ni sekarang bukan orang tua je boleh kena even remaja dan kanak-kanak pun boleh tau.So,benda ni aku sangat concern so terus nak share.hehehe.Aku kena diabetes since umur aku 14 atau 15 tahun.so young rite?thats y!

Group 5:Go green campaign
Go green ni pak suruh kita untuk jaga bumi kita ni.Tahu tak 3 R?Reduce.Reuse.Recycle.Dia cerita pasal hal-hal tulah.Kita jangan pakai beg plastik.(pakai jugak).

Group 6:True Beauty campaign
True beauty ni pak cerita pasal kecantikanlah.Best tau klakar tau.Orang yang terangkan ni dia guna macam bahasa rojak dekat somepart yang dia tak tahu.Klakar sangat!hahha.dia cerita pasal beauty enchancementlah macam-macam.every informatif!

Group 7:Ban human torture campaign
Yang ni a bit violencelah.Seram ok.Tak tahu plak ada orang kejam macam tu.wey!dia buat kita ni macam binatang tau.Aku tak nak ulas panjang pasal human torture ni sbb tak sampai hatilah pulak.

Group 8:tutti frutti campaign
Yang ni oklah pada aku.dalam group ni ada sorang tu dia keje kat tutti frutti tu so maybe dia nak share supaya kita makan makanan sihat.

Ok!dah tamat.tau tak sepanjang kempen ni kitaorang diberi macam batch atau something untuk kitaorang pakai for 1 week!heheh.kira macam support that kempenlah.Group 1 bagi kitorang yellow ribbon,Group 2 bagi green ribbon tak silap lupalah,Group 3 bagi origami love.chomei!Group 4 plak bagi batch.Group 5 pagi penanda buku about go green,Group 6 bagi lotion free dalam peket.hehhe.Group 7 buat macam cardlah.group 8 pagi pamplet.so oklahkan.Sumue handmade tau!oh ya sebelum lupa pada aku apa yang Cikgu Muet kitorang buat ni sangatlah bagus dan capai matlamat.Thanks Encik Rahilme for the guidence and boost our confident to talk in english!Akhirnya,dapat jugak post kali ni di postkan.hahahha.Eh,eh kejap!ada gambar tapi tak banyaklah.hehe.

nilah yang kitaorang dapat untuk setiap kempen tapi ada yang tak de sbb ni  je yang time tu dah present.(namapak tak ada baju belang-belang kat blakang komputer tu?Tu tangan Encik Rahilme selamber tenuk je aku on phone then cpture gambar.Tak pe Dia memahami)

yang card hijau tu kad raya kitorang buat untuk dia.hahah.chomeikan kitaorang!well.

oklah chouolls!sampai sini je dulu.Act, ada banyak yang nak di postkan tapi buzy dan ada kekangan masa yang menghalang kalau ada masa banyak aku post lagi ok!heheh.Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 55 tahun.Bye.


No comments:

Post a Comment