Search This Blog

Thursday 1 December 2011

SIAPA JEJARISERAI?!

Assalammualaikum..

Tehehehe..siapa jejariserai?!adoh ni nak citew sikit.Lepas ni bukan blogni bukan lagi simplepurpleheart.blogspot.com lagi.Dah tukar kepada jejariserai..Helo!ni aku bukan meniru elia a.k.a jejariruncing ok.mana dapat idea ni?hurm..kalo tak silap hari rabu hari tuh.Aku pergi warung mak cik aku then ada sorang pekerja mak cik aku terus pegang tangan aku.aku mule2 macam ea?apa ni?Aku pon tanyalah.

Aku: ea,kak yah napa ni?
kak yah: serai.(sambil pegang jari aku)
then,i was like "WHAT?serai?"aku cakap dalam hatilah.dia pegang tangan aku tetibe cakap serai.aku tak puas hati aku tanya lagi.
Aku:apa yang serainya kak yah?(muke tongek tak paham)
kak yah:tak de pape.(muke tak besalah)
Aku macam" apa ni?dah pegang tangan aku then cakap serai lak tu.Kang ada jugak yang kene hempuk ni"monolog dalam hati..sempat lagi aku ni..
Aku:kak yah ni dah cakap then tak nak bitau pulak.hurm..cepatlah bitau.apa yang serainye?
kak yah:tadi aku pegang apa?
Aku:jari..(muke blur)
kak yah;hah!jari ko lah macam serai panjangnya..
Aku:owh!!(sambil tengok tangan ni)

Actually,jari aku memang panjang.aku iku jari arwah abah aku..hehehe..nak tengok?nak tengok?nantilah..aku tunjuk ok.Tulah tercetus idea nak buat JERJARISERAIKU.BLOGSPOT.COM.So,bile2 aku akan tukar ingat tau bukan simplepurpleheart lagi tapi jejariserai..
Ea,dah lama gaban tak bukak blog ni..hehehe.Sekarang aku keje kat kedai mak aku kat pasar boronglah.nak jumpa aku?pilah sane mesti adenye..hehehhehe

No comments:

Post a Comment